Du är här

Bolagsinformation

Assistansbolaget i Sverige AB

Vår verksamhet präglas av värdegrunderna ärlighet, närhet, glädje, samarbete och engagemang.

Assistansbolaget i Sverige AB startades 2007 och blev senare en del av Team Olivia. Sedan starten har företaget utvecklats, medarbetare och kunder rekryterats och fler kontor startats.

Assistansbolaget i Sverige AB har idag 3 lokala assistanskontor i Örebro, Trollhättan och Örnsköldsvik. På våra kontor träffar du kundansvariga, jurister, ekonomi- och löneansvariga, administratörer samt chefer. De tillsammans med våra personliga assistenter, ca 1100 anställda som finns utspridda över hela landet, verkar varje dag för ett värdefullt och intressant liv utifrån varje enskild persons specifika förutsättningar för våra 250 kunder.

Carina Wessman är VD för Assistansbolaget i Sverige AB och har ansvar för att förvalta och utveckla verksamheten tillsammans med alla medarbetare. I vår ledningsgrupp sitter fem personer med olika kompetens. Tillsammans har vi en bred kompetensbas för de beslut som fattas.

Vår ambition är att ständigt bli bättre som assistansutförare och arbetsgivare. Ni kan vända er till våra kundombud med frågor som rör vår verksamhet. Juridiska frågor som rör personlig assistans kan besvaras av våra jurister.

För att säkerställa en god kvalitet i verksamheten genomför vi regelbundet egna kund- och medarbetarundersökningar.

Kollektivavtal är tecknat genom Vårdföretagarna. 

Vår totala sjukfrånvaro i företaget under 2016 var 3 procent.

För ekonomisk information klicka här